Showing posts from year 2010
Installera gamla extensions/tillägg i Firefox
Jag sitter nu för tiden med en betaversion av firefox 4, det finns i dag många extensions om har anpassats för betan men ligger lite efter, t.ex. jag … Continue reading →
En vecka med en HTC Desire Z
För en vecka sedan bestämde jag mig att slutligen beställa en ny telefon, mig gamla HTC Magic som jag nu hade haft i ett och ett halvt år började känn… Continue reading →
Lite om Firefox 4 Beta 7
Jag uppdaterade nyss till Firefox 4 Beta 7 på en av mina datorer, över lag är det en förbättring, lite snabbare, lite mer finslipat och allt känns mer… Continue reading → HTTP proxy från terminalen
Jag har arbetat på en server som inte är kopplad direkt mot nätet utan sitter bakom en proxy, att ladda ner filer på min arbetsstation för att sedan f… Continue reading → Jag gillar verkligen firefox 4
Här kommer en ganska onödig post som inte tillför så mycket, men jag ville bara säga att jag verkligen gillar firefox 4 och då speciellt “Group Your T… Continue reading → Problem med att starta gdesklets i ubuntu?
Jag råkade dock nästan direkt ut för problem då saker inte startade korrekt då något är fel på paketet som kommer med Ubuntu 10.04. Förmodligen är Ubu… Continue reading → Kontrollera Spotify i Linux med mediaknapparna.
Är du en användare av Spotify samt Linux så har du säkert inte missat att det nu äntligen finns en riktig Linux-klient. Här kommer en kort beskrivning… Continue reading → Lite nyare, lite bättre?
Jag tog mig lite tid att uppdatera designen lite. Använde lite CSS 3 rundade hörn, bör funka i firefox, chrome och safari … (Gecko/Webkit). Jag måste … Continue reading → Ops, det där med att glöma att betala domännamn.
Först så hade jag inte pengar på kontot och när jag väl hade det så glömde jag bort det, i måndags kom jag på det på kvällen men tänkte “äh, jag tar d… Continue reading →
Ett sätt att hantera många tabbar i firefox
Surfar du mycket på webben, ofta på olika sidor så kommer du efter ett tag notera att du har lite väl många tabbar uppe. Jag har ofta märkt att jag h… Continue reading →